سلامت

چند روش ساده برای افزایش سلامتی

معمولا ما عادت داریم به شیوه قبلی زندگی برگردیم . به جای انتخاب یک راه حل برای یک تغییر بزرگ، راههای کوتاه تر و آسان تر را برای پیشرفت خود در نظر بگیرید. با اضافه کردن چند عادت کوچک برای هر روز شما می توانید سطح سلامتی خود را برای یک مدت طولانی افزایش دهید. این چند روش چند دقیقه از وقت شما را می گیرد اما به طول عمر شما اضافه می کند.

عدم دسترسی به شکرهای مصنوعی

لطفا استفاده از  مواد مصنوعی غیر مغذی را متوقف کنید. اینها مسبب عوارض جانبی خطرناکی هستند مانند افزایش وزن و خطر ابتلا به دیابت نوع 2، ایجاد سردرد و اختلالات خلقی. شکرهای مصنوعی هیچ خاصیتی ندارند. به جای آن از شیرین کننده های طبیعی مثل استویا، عسل طبیعی و شکر نارگیل استفاده کنید.

آرام باشید

آرامش حتی برای چند دقیقه در روز می تواند کمک زیادی به رهایی از استرس باشد. بهتر بخوابید و حالات روحی خود را بهبود ببخشید. وقتی که شما آرام بودن را در طولانی مدت تمرین می کنید، می توانید  درد پشت، دردهای آرتروزی و دیابت را کاهش دهید.

برخیزید

محققان دانشگاه گلاسکو در یک مطالعه نشان داده اند که در طول روز، ایستادن یا برخاستن حتی برای فواصل زمانی کوتاه، نتیجه شگفتی در کاهش وزن دارد. محققان بر این باورند که این امر به دلیل افزایش میزان فعالیت عضلانی و صرف انرژی مورد نیاز به هنگام برخاستن از حالت نشسته است. پس آنرا حتما در طول روز انجام دهید.

کفیر را امتحان کنید

غذاها و نوشیدنی هایی که پروبیوتیک ها دارند به افزایش سلامتی شما کمک می کنند و همچنین موجب تقویت سیستم ایمنی شما می شوند. نوشیدن کفیر یا اضافه کردن آن به شیرینی یکی از راه های بسیار ساده برای استفاده بیشتر پروبیوتیک ها در روز است.

از مواد غذایی ارگانیک استفاده کنید

خرین تحقیقات به عمل آمده نشان می دهد که خوردن غذاهای ارگانیک خطر ابتلا به سرطان را در شما کم می کند. بر اساس این تحقیقات مصرف فراورده های غذایی ارگانیک، بیشتر از 25% خطر ابتلا به سرطان را کم می کند. این نوع غذاها، انواع زیادی را در بر می گیرد مثل میوه ها، سبزیجات روزانه، گوشت، ماهی، تخم مرغ و روغن های گیاهی. بنابراین اگر شما قبلا این کار را انجام نمی دادید، اکنون زمان برگزیدن ارگانیک هاست.

وقت گذرانی با موبایل را کنار بگذارید

سرگرمی های تلفنی چیزی است که این روزها زیاد در اطرافمان می بینیم. وقتی ما تکنولوژی را انتخاب می کنیم، مخصوصا اینکه به جای تعامل انسانی،تلفن هوشمند را بر می گزینیم، اثر منفی بر روی روابط و رضایت ما از کل زندگی می گذارد. بیایید تلاش کنیم به جای پیام کوتاه و بررسی اینستاگرام، در زندگی واقعی و تعاملات فردی شرکت کنیم. سرگرم بودن با تلفن از بین برنده روابط است و می تواند سلامت ذهنی را آسیب بزند.

قبل از خواب تلویزیون نگاه نکنید

آیا می دانید وقتی که فیلم در تلویزیون یا کامپیوتر خود می بینید به خصوص در تاریکی اتاق، شما در معرض نور آبی مصنوعی هستید که دمای آن بالاتر از نور خورشید در روز است؟ برای جلوگیری از فرستادن پیام اشتباه به مغز و اینکه اکنون زمان خواب و هنگام ساختن ملاتونین است از نگاه کردن به تلویزیون دقیقا قبل از خواب خودداری کنید و به جای آن کمی مطالعه کنید یا با افراد مورد علاقه تان چت کنید یا اینکه زمانی را به آرامش بگذرانید. این برای شما خواب خوبی را رقم خواهد زد که یکی از عوامل مهم برای سلامتی است.

مصرف نکردن میوه های خشک

رفتن به سمت میوه های خشک آسان است به خصوص وقتی که مورد دلخواه شما باشد اما میوه های خشک حاوی مقدار زیادی شکر هستند که نه تنها برای کلیه ها، سلامت قلب و عروق و پوست مضر هستند، بلکه به دندان ها نیز آسیب می رسانند. درحقیقت وقتی ما غذا با شکر زیاد مصرف می کنیم حتی وقتی سالم به نظر می آیند، باکتری های مضر داخل دهان بیشتر می شوند. بنابراین میوه های خشک خیلی راحت دندان ها را خراب کرده و باکتری های بیشتری را جذب می کند. از این پس میوه های تازه بخورید.

برای افزایش سلامتی ، کمی کاکائو مصرف کنید

کاکائو حاوی آناندامید است، یک مولکول که برای بهبود روحیه، اشتها، حافظه و باروری شما کار می کند. خیلی آسان است که آن را روزانه مصرف کنید. فقط کافی است کمی پودر کاکائو را در شیرینی، ظرف صبحانه یا در توپ های انرژی اضافه کنید.

کمی دانه چیا بخورید

دانه های چیا همه کاره هستند و در همه موارد مصرف می شوند مثل بلغور جو دو سر، پنکیک و میوه های تازه. این دانه های کوچک حاوی آنتی اکسیدان، اسید چرب امگا3، فیبرهای رژیمی و پروتئین هستند. آنها را در غذای خود بگنجانید چون یکی از آسان ترین راه ها برای افزایش مواد مغذی روزانه است.

از خانه بیرون بروید

ماه های سرد و تاریک زمستان ممکن است برای بیرون رفتن سخت باشد و سطح انرژی شما ممکن است کاهش یابد و لباس زمستانی نیز در این زمینه نقش دارد. این دقیقا دلیل این است که شما نیاز دارید برخیزید و بیرون بروید. مخصوصا در طول روز وقتی که آفتاب طبیعی وجود دارد، کمی بیرون از خانه وقت بگذرانید. حتی برای چند دقیقه اینجا و آنجا بروید. ماه های زمستانی کمک می کند که انرژی شما افزایش یابد و با خواب زمستانی مبارزه کنید تا رسیدن بهار.