سلامت و بهداشت

نکات خرید بهترین دستگاه ضدعفونی کننده دست

ضدعفونی کردن دست‌ها، احتمال بروز بیماری‌های واگیردار را تا 20% کاهش می‌دهد.قبل از تصمیم‌گیری برای خرید دستگاه ضدعفونی کننده، چه ویژگی‌هایی را باید در نظر گرفت؟ کدام نکات را باید در انتخاب دستگاه ضدعفونی کننده دست در اولویت قرار داد؟

نوع دستگاه ضدعفونی کننده

دستگاه ضدعفونی کننده پدالی نیاز به نگهداری و تعمیر بیشتری داشته و انتخاب آن‌ها چندان به‌صرفه نیست. به همین خاطر دستگاه ضدعفونی کننده دست اتوماتیک یا چشمی مناسب‌ترین گزینه‌ برای مکان‌های پررفت و آمد است.

استحکام بدنه دستگاه ضدعفونی کننده

بدنه اغلب دستگاه‌های ضدعفونی کننده دست از جنس فلز یا ABS (نوعی پلاستیک مقاوم) تولید می‌شود. در این بین، دستگاه‌هایی با بدنه فلزی با توجه به استحکام بیشتری که دارند، گزینه‌های بهتری هستند.

کیفیت موتور دستگاه

موتور دستگاه ضدعفونی کننده، قلب آن است و هرگونه خرابی موتور باعث می‌شود هزینه صرف شده هدر برود. هر چه کیفیت موتور دستگاه بیشتر باشد، طول عمر دستگاه نیز بیشتر خواهد بود و تا سال‌ها نیازی به خرید دستگاه جدید نیست.

منبع تغذیه

شاید در نگاه اول توجه به منبع تغذیه غیرضروری به نظر برسد، اما زمانی که برای پیدا کردن پریز برق یا تعویض باتری به زحمت افتادید، اهمیت آن را درک خواهید کرد در حال حاضر دستگاه‌هایی در بازار وجود دارند که هم با برق و هم با باتری کار می‌کنند.

مصرف مایع ضدعفونی کننده

درباره مصرف مایع ضدعفونی کننده دو نکته مهم را باید به خاطر داشته باشیم: اول اینکه مصرف مایع ضدعفونی کننده توسط دستگاه به‌طور خودکار کنترل شود که مصرف آن صرفه‌جویی شود. قابلیت استفاده از هر مایع ضدعفونی کننده نیز نکته دومی است که هنگام انتخاب بهترین دستگاه ضدعفونی کننده دست باید به یاد داشته باشیم.

قیمت دستگاه ضدعفونی کننده دست

قیمت دستگاه ضدعفونی کننده دست دقیقا بر اساس تمام موارد گفته شده تعیین می‌شود. مطمئنا یک دستگاه ضدعفونی کننده دست لوکس و هوشمند با طراحی جذاب‌تر، جنس بدنه مقاوم‌تر، موتور قوی‌تر و چشمی حساس‌تر که قابلیت کار با باتری و امکان نصب در حالت‌های مختلف را داشته باشد، قیمتی به مراتب بالاتر خواهد داشت.